چگونه مشتریان خشکشویی خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنیم ؟
مسلماً سیاستها و تاکتیکهای جذب و حفظ مشتریان با هم متفاوت است . با پاک آنلاین بروز باشید
تنها نقطه اشتراک را میتوان معرفی ما به مشتریان جدید توسط مشتریان وفادار نام برد.
تبدیل مشتریان جدید به مشتریان ثابت و وفادارسازی آنها یکی از مهمترین اهداف بازاریابی در کسب و کارهای مختلف می باشد ,
به خصوص کسب و کارهای خدماتی مانند خشکشویی است .
اولین راهکار که به ذهن میرسه ارائه خدمات با کیفیت و قیمت متناسب هست.
این روش کاملاً منطقی و معقول به نظر میرسد ، ولی آیا در دنیای رقابتی امروزه کفایت میکند ؟
ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب حداقل چیزی است که مشتریان از کسب و کارهای خدماتی و تا حدی لوکس مانند خشکشویی انتظار دارند.
بنابراین اگر قصد وفادارسازی مشتری ها را دارید باید فراتر از خواسته های او ارائه دهید.
در این خصوص رعایت دو اصل زیر الزامی است :
- برطرف کردن نیاز و خواسته های مشتری به طوری که حس ارزشمندی و رضایت داشته باشد
- نحوه ارتباط و تعامل با مشتری و استحکام آن
در خصوص اصل اول باید نیازها و خواسته های مشتری را شناسایی کرد و فاصله بین مشکلات فعلی مشتریان و حد مطلوبی که در نظر دارند را درک کرد.
یک مثال در این خصوص شستشوی پرده های منازل با ارائه خدمات باز و نصب پرده است.
مطمئناً انجام این کار برای مشتری که سختی باز و نصب پرده باعث عدم شستشوی مداوم پرده های منزل شده حس رضایت و ارزشمندی ایجاد میکند.
مثالهای فراوان دیگر مانند :
- خدمات دلیوری
- شستشوی تخصصی کفش
- لکه گیری تخصصی
را میتوان نام برد که تمامی اینها در نظر مشتری دارای امتیاز است .
در رابطه با اصل دوم یعنی نحوه ارتباط و تعامل با مشتری روشهای جدید فراوانی وجود دارد که خلاقیت در استفاده از آنها شرط تمایز ما خواهد بود.
احتمالاً اسم CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان به گوشتان خورده . کار آنها بهبود ارتباط با مشتریان هست .
بطور مثال : با دریافت اطلاعات مشتری مثل تاریخ تولد ، میتوان این رویداد را از طریق پیامک به ایشان تبریک گفت .
با داشتن آمار مراجعه مشتری و ارائه خدمات نیم بها در هر ده نوبت مراجعه حس خوب رضایت در مشتریان ایجاد کنیم.
بغیر از این روشها میتوان به حضور نشانه از کسب و کار شما در منزل یا محل کار مشتریانتان اشاره کرد ،
بطور مثال ارائه هدایای تبلیغاتی با برند خودتان که روزانه در معرض دید مشتری باشد.
در کل مجموعه فعالیتهایی که قسمتی از آن جزو وظایف کسب و کار هست و قسمتی از آن فراتر از درخواست و توقع مشتری است در امر وفادارسازی مشتری موثر خواهد بود.
انتشار توسط : پاک آنلاین